nummer 965, 09-02-2025
Dit nummer wordt gestuurd naar circa 4500 adressen.
|
De WiskundE-brief is een digitale nieuwsbrief, gericht op wiskundedocenten in het voortgezet onderwijs,
met als doel om een snelle onderlinge uitwisseling van informatie en
meningen mogelijk te maken. De brief verschijnt buiten de schoolvakanties minstens
één keer per twee weken. Het abonnement is gratis.
Uw bijdragen aan de WiskundE-brief zijn welkom op het e-mailadres
van de redactie. Op de website van de WiskundE-brief
kunt u zich abonneren, vindt u alle voorwaarden en advertentietarieven en kunt u oude nummers nalezen.
|
Artikelen en bijdragen | | |
Verschenen | | |
Advertenties | | |
Overgang po-vo
De laatste jaren worden er aan het eind van het basisonderwijs (weer) meer adviezen voor havo en vwo gegeven, en (vooral) minder voor het beroepsgerichte vmbo, basis en kader.
Wat zien we hiervan terug in het voortgezet onderwijs?
De manier waarop de overgang van het primair naar het voortgezet onderwijs in Nederland wordt gestuurd ligt onder vuur.
De doorstroomtoets, bedoeld om de overgang soepeler te laten verlopen, blijkt in toenemende mate onderdeel van het probleem.
In WiskundE-brief 961 is aandacht besteed aan de opmerkelijke recente verschuiving bij de adviezen en de achtergronden daarvan.
Hieronder een korte verkenning van wat we hiervan terug zien in de samenstelling van de eerste leerjaren van het vo.
havo-vwo
Lang niet alle leerlingen met een havo, havo/vwo of vwo-advies komen in een brugklas met hetzelfde label.
Brede brugklassen, en combinaties van havo en vmbo g/t (mavo) zijn de laatste jaren weer wat in opmars.
Mede daardoor is er de laatste tijd in het eerste leerjaar geen sterke verschuiving te zien richting havo/vwo.
Dat was in de periode 2013-2018 wel anders, toen het aandeel havo/vwo met zo'n 5 procentpunt toenam.
Vanuit het eerste leerjaar vindt er een behoorlijke 'op- en afstroom' van leerlingen plaats, waarover een andere keer meer.
Pas in het derde leerjaar kan er een tussenbalans opgemaakt worden, en dan zijn we (minstens) twee jaar verder.
In onderstaande grafiek heb ik geprobeerd wat ontwikkelingen samen te vatten.
De gegevens van het derde leerjaar zijn, om de vergelijking makkelijker te maken, twee jaar opgeschoven.
Zo staan de gegevens van 2024 bij 2022, omdat de meeste leerlingen die op 1 oktober 2024 in het derde leerjaar zaten in het voorjaar van 2022 hun eindadvies kregen en op 1 oktober 2022 net begonnen waren met hun eerste leerjaar in het voortgezet onderwijs.
In 2020 werd er geen eindtoets afgenomen en werden er dus geen adviezen naar boven bijgesteld.
Dit leidde tot een dip in de havo-vwo adviezen.
Deze is terug te zien in de het eerste leerjaar en, twee jaar later, in veel mildere vorm in klas 3.
Het jaar daarop (2021) waren er juist opvallend veel havo/vwo leerlingen in leerjaar 1.
Dat effect is in klas 3 niet of nauwelijks te zien.
Afgaande op deze grafiek lijken de adviezen aan het eind van de basisschool van 2021 en 2022 opvallend goed overeen te komen met de situatie in klas 3 twee jaar later.
Lijken, want leerlingen in klas 3 hadden vaak een ander advies dan overeenkomt met de onderwijsstroom waar zij deel van uitmaken, maar ook daarover meer in een ander artikel.
Praktisch vmbo
Het beeld bij het beroepsgeoriënteerde vmbo (basisberoeps en kaderberoeps) is heel anders dan bij havo-vwo.
De ontwikkeling bij de adviezen eind po komt sterk overeen met die in het eerste leerjaar vo.
Hieronder is dat te zien.
De recente teruggang bij de adviezen in leerjaar 1 is duidelijk zichtbaar.
Als we echter kijken naar het derde leerjaar is er van deze teruggang, althans tot voor kort, weinig te merken.
Het aandeel is na een daling in de periode 2014−2020, in de grafiek 2012−2018, vrij constant. Of dit zo blijft weten we (pas) over twee jaar.
De voorlopige conclusie is dat er in de eerste twee jaar van het vo er met name ten opzichte van het uitgebrachte advies aan het eind van de basisschool enige correctie plaats vindt.
gk
|
Gecijferdheid leraren
In WiskundE-brief 963 besteedden we aandacht aan het PIAAC-onderzoek over onder andere de wiskundige geletterdheid (numeracy, gecijferdheid) van Nederlanders van 16 jaar en ouder.
Op basis van de verzamelde gegevens is ook speciaal gekeken naar de prestaties van leraren.
Doen zij het beter dan anderen met een vergelijkbare opleiding?
En hoe doen de Nederlandse leraren het internationaal?
In het kader van het Programme for the international Assessment of Adult Competencies (PIAAC) werd in 2002/23 in ruim dertig landen nagegaan hoe het stond met de taal- en rekenvaardigheden en het probleemoplossend vermogen van volwassenen. Met rekenvaardigheid wordt eigenlijk bedoeld wiskundige geletterdheid, ook vaak aangeduid met de term gecijferdheid.
Gecijferdheid is het kunnen omgaan met min of meer alledaagse problemen waarbij cijfers van belang zijn.
Op basis van het verzamelde materiaal is recentelijk gekeken in hoeverre de gecijferdheid bij leraren beter is dan bij anderen met een vergelijkbare opleiding.
De conclusie was dat er doorgaans weinig verschil was.
In Nederland lagen de prestaties van de leraren iets hoger, in Vlaanderen een klein beetje lager.
Slechts in een paar landen scoorden leraren duidelijk hoger (Japan en Chili) of juist behoorlijk lager (Tsjechië en Letland).
Verband met scores leerlingen
Een interessante vraag is in hoeverre er verband is te zien tussen de scores van leraren in het voortgezet onderwijs en de PISA-scores van de 15-jarigen bij 'wiskunde', maar in feite vooral gecijferdheid.
De volgende grafiek 1) geeft hierover enige informatie:
Verticaal zijn de PISA-scores van 15-jarigen op 'wiskunde' in 2022 uitgezet en horizontaal, op een heel andere schaal, de scores op gecijferdheid van leraren in het voortgezet onderwijs bij het PIAAC-onderzoek.
De namen van enkele landen zijn trouwens in de grafiek niet goed zichtbaar.
Bij de stip links boven Nederland had Zwitserland moeten staan en Duitsland wordt 'geflankeerd' door Zweden (boven) en Noorwegen (onder).
Afgaande op de correlatiecoëfficiënt, circa 0,37, is het verband niet erg sterk, maar het is verstandig om ook naar het beeld te kijken.
Op een viertal uitzonderingen na liggen alle datapunten vrij dicht bij de regressielijn. Dat wijst toch op een (niet per se oorzakelijke) relatie.
Topdocenten
De grafiek laat ook zien hoe de Nederlandse leraren in het voortgezet onderwijs er internationaal voorstaan wat betreft gecijferdheid.
Zoals aan de rechterkant van de grafiek te zien is scoren de Nederlandse leraren in het voortgezet onderwijs, samen met de Finse en Japanse het hoogst; hoger bijvoorbeeld dan hun collegas in Singapore, Estland en Duitsland.
In het rapport wordt de toppositie van Nederland, Finland en Japan nog eens benadrukt:
"All in all, unless countries have the luxury of hiring teachers from Japan, the Netherlands or Finland, they need to think harder about making teaching a well-respected profession and a more attractive career choice both intellectually and financially." |
Dat is misschien een mooie opsteker.
gk
---------
1) bron: Do top-performing countries recruit their teachers from among top graduates?
|
Visies op rekenonderwijs, een mijnenveld?
Naar aanleiding van de manifeste uiteenlopende visies op het reken-wiskunde onderwijs heeft het bestuur van de Nederlandse Vereniging van Wiskundeleraren onlangs een brief gestuurd naar de commissie Onderwijs, Cultuur en Wetenschap van de Tweede Kamer waarin gepleit wordt voor een evenwichtige benadering.
In de brief wordt gerefereerd aan
het advies dat de Koninklijke Academie van Wetenschappen (KNAW) in 2009 uitbracht over het rekenonderwijs op de basisschool. Bij de presentatie van dit rapport werd uitdrukkelijk gesproken over een mijnenveld aan de extremen van het strijdperk, met in het midden een goed begaanbaar pad.
Het bestuur van de NVvW benadrukt nog eens een van de belangrijkste conclusies van het rapport, dat de focus minder moet liggen op de verschillen in didactiek, maar veel meer op het waarborgen van de kwaliteit van leraren. De commissie wordt opgeroepen om te blijven investeren in voldoende bevoegde leraren en hen de tijd en middelen te bieden om zich verder te professionaliseren.
De brief is hier te lezen.
|
Toelatingseisen GR
Het gebruik van de toegestane grafische rekenmachines bij de centrale examens is gebonden aan strikte regels. Zo moeten ze werken met een recent operating system (OS) en de juiste (Nederlandse) examenstand.
Hieronder is een en ander samengevat in een tabel. Voor het OS geldt dat een hogere versie altijd toegestaan is en zelfs aanbevolen wordt.
merk |
type |
OS |
Examenstand herkenbaar aan: |
Link voor instellen examenstand |
Casio |
fx-9860GII(SD) |
2.11 |
Een knipperende N in de rechterbovenhoek Knippert de eerste 15 minuten snel en daarna langzaam |
www.casio-educatie.nl |
Casio |
fx-CG50 |
3.50 |
Een gele rand aan de linker-, rechter- en onderkant Een knipperende N in de rechterbovenhoek Knippert de eerste 15 minuten snel en daarna langzaam |
www.casio-educatie.nl |
HP |
HP Prime |
2.3 |
Een paarse balk boven in het scherm. Een knipperend rood licht en een knipperend blauw licht aan de bovenkant |
hpcalcs.com/nl |
Texas Instruments |
TI-84 Plus CE-T ook met Python |
5.6 |
Knipperend oranje ledlampje aan de bovenkant Een oranje balk boven in het scherm |
www.education.ti.com/nl |
Texas Instruments |
TI-Nspire CX
alleen zonder CAS |
4.5.5 |
Knipperend oranje ledlampje aan de bovenkant Een oranje balk boven in het scherm |
www.education.ti.com/nl |
Texas Instruments |
TI-Nspire CX II-T ook met CAS |
5.4 |
Knipperend oranje ledlampje aan de bovenkant Een oranje balk boven in het scherm |
www.education.ti.com/nl |
Numworks |
Numworks |
19 |
De letters NL en een klein symbool (examenhoedje) in de balk boven in beeld.
Knipperend oranje ledlampje aan de bovenkant. |
www.numworks.com/nl |
bron: Hulpmiddelen centrale examens dd. 30-01-2025
|
Meet-up: nieuwe vakken in de bovenbouw
Er komen nieuwe examenprogrammas voor havo en vwo, maar wat betekent dit precies?
In een online meet-up bespreken we vragen hierover en gaan we dieper in op de acht nieuwe examenprogrammas wiskunde voor havo en vwo.
Vragen waarop wordt ingegaan zijn:
Wat verandert er voor ons en voor de leerlingen?
Wanneer worden de nieuwe programmas ingevoerd?
Hoe zit het precies met wiskunde natuur en natuur+ en met wiskunde maatschappij en maatschappij+?
- Datum: woensdag 12 februari 2025
- Tijd: 19:30 21:00 uur
- Waar: online
De bijeenkomsten zijn ook toegankelijk voor niet-leden.
U kunt zich opgeven via deze link.
|
PI-dag op de VU
Op Pi-dag zijn wiskundedocenten welkom op de VU voor een stukje insPIratie.
In twee lezingen wordt π in het zonnetje gezet.
Deze vakbijeenkomst is voor wiskundedocenten en geïnteresseerden.
Er is onder andere een lezing over topologie.
Ook is er aandacht voor een bijzondere vorm om wiskunde te toetsen.
Bovendien vindt diezelfde middag op de VU de tweede ronde van de Wiskunde-olymPIade voor leerlingen plaats en is er gelegenheid om de opgaven met elkaar te bekijken.
Programma
tijd |
onderdeel |
12:30 uur |
Inloop en lunch |
13:45 uur |
Lezing van Thomas Rot over een stuk touw en het aantal uiteinden |
14:30 uur |
Pauze |
14:45 uur |
Lezing van Ronan Brilleslijper over alternatieve toetsvormen in het wiskundeonderwijs |
15:30 uur |
Drankje + bekijken opgaven tweede ronde Wiskundeolympiade |
16:00 uur |
Afsluiting |
Plaats, kosten, inschrijven
Locatie: Vrije Universiteit Amsterdam
Kosten: geen
Volg deze link voor meer informatie en om u in te schrijven..
|
Basisvaardigheden rekenen-wiskunde in alle vakken
Een van de moeilijkste dingen voor leerlingen is om te zien dat wat ze bij het ene vak leren eigenlijk hetzelfde is als wat ze bij een ander vak tegen komen. NVvW, Platform Rekenbewust vakonderwijs en het Expertisepunt Rekenen-wiskunde organiseren op donderdag 13 maart samen met KNAG, Vecon en NVON, voor de vijfde en laatste keer de conferentie over de basisvaardigheden rekenen-wiskunde in alle vakken. De doelgroep bestaat uit docenten die in de onderbouw van vmbo en havo/vwo les geven.
Wiskunde is geen op zichzelf staand vak: de dingen die leerlingen bij wiskunde leren worden toegepast in heel veel andere vakken.
Vragen als Hoe gaan andere scholen hiermee om? Hoe krijgen we de leerlingen zo ver om bij economie of natuurkunde toe te passen wat ze bij wiskunde geleerd hebben? worden dan ook vaak gesteld.
Tijdens deze conferentie worden u handvatten geboden om hiermee om te gaan op een manier die bij u en uw collega's past.
Voor deze conferentie is het noodzakelijk dat u met minimaal 2 docenten van uw school komt:
een wiskundedocent en een docent van een ander vak, zoals bijvoorbeeld economie, natuurkunde, scheikunde, biologie of aardrijkskunde.
Samen gaat u, onder begeleiding, aan de slag met het leren van elkaars aanpak en u gaat kijken of u tot een gezamenlijke aanpak kunt komen die bij uw school en collega's past.
Doel is het onderwijs op uw school voor alle leerlingen herkenbaarder te maken.
Het resultaat van deze middag is een poster, speciaal voor uw school, die u in uw klassen kunt ophangen.
Programma
tijdvenster |
onderdeel |
15:00 − 15:10 uur |
Opening |
15:10 − 15:40 uur |
Basisvaardigheden, wat zijn het eigenlijk? |
15:50 − 16:45 uur |
Onderwijscafé om van elkaar te leren |
16:45 − 18:00 uur |
Werken aan de posters |
18:00 − 18:30 uur |
Diner |
18:30 − 19:30 uur |
Afsluiting en conclusies |
De conferentie wordt op donderdag 13 maart 2025 gehouden in het Aristo Meeting Centre (naast station Zuid) te Amsterdam.
Leden van de NVvW, VECON, KNAG en NVON betalen € 70,- ; niet-leden betalen € 130,-.
De vierde collega van dezelfde school kan gratis mee.
Meld u via deze link aan, met tenminste een collega van een ander vak dan wiskunde.
|
Doe mee met het Bartjens Rekendictee
Marjolein Kool gaat met pensioen.
Daarom organiseert zij wederom het Nationale Bartjens Rekendictee voor de rekenliefhebbers van Nederland.
Op 28 februari aanstaande bereikt Marjolein Kool de pensioengerechtigde leeftijd.
Ze blijft nog één dag per week werkzaam bij de HU, maar wil deze mijlpaal wel vieren.
Op maandag 12 mei 2025 organiseert ze daarom wederom het Nationale Bartjens Rekendictee: een rekenwedstrijd met een knipoog naar de actualiteit.
Er wordt gespeeld in drie categorieën:
- Basisschoolleerkrachten, schoolbegeleiders en pabostudenten
- Wiskundeleraren, studenten (lerarenopleiding) wiskunde en lerarenopleiders rekenen en/of wiskunde
- Overige deelnemers
Praktische informatie
Het dictee wordt gehouden op maandag 12 mei 2025. in Cursus- en Vergadercentrum Domstad, Koningsbergerstraat 9, 3531 AJ Utrecht.
Vanaf 15:30 uur is de inloop; het dictee zelf start om 16:00 uur.
De verwachte eindtijd is 19:00 uur.
Deelname is gratis.
Let op: deelnemers moeten een tablet, laptop of smartphone meenemen!
Vooraf aanmelden is noodzakelijk.
Alleen als u een bevestiging van deelname hebt ontvangen, mag u komen.
Verzeker u dus snel van een plaatsje.
Aanmelden kan via www.rekendictee.nl.
|
Bètapartnersconferentie
Op donderdag 20 maart vindt onder het motto "Terug naar de kern" de betapartnersconferentie 2025 plaats.
Het programma bevat ook een paar onderdelen die wiskundedocenten zullen aanspreken.
Het programma van de komende betapartnersconferentie omvat een keynote waarin het initiatief Sisters in Science centraal staat, het bezoeken van een expositie en twee sessierondes.
Tot de onderwerpen die daar aan de orde komen behoren:
- Werken met denkklassen ("Building Thinking Classrooms")
- Samenwerking biologen en wiskundigen bij radiotherapie
- Uitwisseling van ervaringen met AI
- Games in het onderwijs: Fraction war
Meer informatie kunt u via deze link opvragen.
Praktische informatie
Plaats: Zaanlands Lyceum, Zaandam
Tijd: Donderdag 20 maart 2025 14:45 - 20:15
Kosten: € 200,=, wanneer uw school niet is aangesloten bij Bètapartners
|
Verschenen
In deze rubriek besteden we aandacht aan nieuwe publicaties en software op het gebied van wiskunde en wiskundeonderwijs.
Uw inzendingen zijn welkom maar de redactie beslist uiteindelijk of en hoe een bijdrage geplaatst wordt.
Het Stripverhaal van de Calculus
Auteur: | Larry Gonick |
Uitgeverij: | Epsilon Uitgaven |
Aantal pagina's: | 254 |
ISBN: | 9789050412049 |
Prijs: | € 30,00 |
Meestercartoonist Larry Gonick heeft met dit boek een uitgebreide en actuele eerstejaars cursus calculus in stripvorm vervaardigd, die de wereld van functies, limieten, afgeleiden en integralen ontrafelt.
Met behulp van duidelijke en overzichtelijke afbeeldingen, en heerlijke humor om lastige onderwerpen te verhelderen, doceert hij alle essentiële zaken, met talloze voorbeelden en probleemstellingen.
Voor zowel nieuwsgierigen als verwarden is dit boek de perfecte combinatie van entertainment en educatie.
Een waardevolle aanvulling voor elke student, leraar, ouder of professional.
In 2016 verscheen van dezelfde schrijver samen met Woollcott Smith 'Het Stripverhaal van de Statistiek'.
|
Advertenties
1e-graads bevoegdheid halen?
Kies voor de duale master Leraar Wiskunde aan de HAN.
Check de mogelijkheid om uw master te financieren met de lerarenbeurs.
Kom naar de Open Avond op 12 maart voor meer info!
|
|
|
Gebruikersbijeenkomst Math4MBO 21 maart 2025
Wiskundedocenten in het MBO opgelet!
In het kader van het project Math4MBO organiseert Math4all op 21 maart een gebruikersbijeenkomst.
We zijn te gast bij mboRijnland in Gouda.
Ook docenten die Math4MBO niet gebruiken zijn uiteraard van harte uitgenodigd.
Opgave voor de bijeenkomst kan bij Ton Otten ( a.f.otten@math4all.nl).
|
Nieuwe firmware HP Prime
Wees op tijd voorbereid en download nu de nieuwe firmware voor HP Prime, inclusief ingebouwde Nederlandse examenstand.
Het downloaden gaat via de HP Connectivity Kit,
die u hier vindt.
Download de software (versie 2.3) en deze zal automatisch een update aangeven. Sluit de rekenmachine aan via de USB-kabel en dan zal er nogmaals een update gevraagd worden, voor de rekenmachine dit keer. Wanneer de update klaar is, kan de examenstand simpel worden gestart door ON+ESC in te drukken en voor de CSE Nederland stand te kiezen.
In samenspraak met het CvTE is gekozen voor een blauw + rood knipperend patroon en een afwijkend paarse balk. Zo kan snel en makkelijk worden gezien welke rekenmachines in de juiste stand zijn gezet en welke eventueel niet.
Wanneer u vragen hebt of onverhoopt toch tegen problemen aanloopt, meld dit dan via
klaas.kuperus@moravia-consulting.com.
|
Gezocht: enthousiaste wiskundeliefhebbers
Voor de tweede editie van KERN Wiskunde zoeken wij auteurs die willen bijdragen aan de ontwikkeling van ons lesmateriaal.
Pak de kans om:
- Uw kennis en creativiteit in te zetten om leerlingen te inspireren.
- Onder leiding van ervaren professionals bij te dragen aan een vernieuwende methode.
Wat wij vragen:
- Enthousiasme, creativiteit en oog voor detail.
- Ervaring met het schrijven van educatief materiaal is een pre.
Bent u geïnteresseerd? Voor meer informatie neem contact met ons op!
|
Aan de slag met Math4all
Heeft u op uw school speciale doelgroepen die wiskunde-onderwijs moeten krijgen?
Misschien kunt u dan eens grasduinen in het lesmateriaal van Math4all.
Met de Math4all Foliostraat kunt u wellicht precies die maatwerkreaders genereren die u nodig heeft.
Wilt u uw doelgroep nog beter bedienen, neem dan contact met ons op.
Dan doen we het samen.
Vraag een inlog aan voor de Math4all Foliostraat bij Ton Otten (a.f.otten@math4all.nl).
|
|
Math4all omvat de wiskunde voor alle leerjaren havo/vwo, de eerste leerjaren van het vmbo en het technisch mbo.
Om oude uitgeefpatronen te doorbreken biedt Math4all alles gratis aan voor wie dat wil.
Het materiaal is open source en wordt aangeboden via de website en de Math4all Foliostraat voor het genereren van maatwerkreaders.
|
|
Klaar voor de beste GR voor het middelbaar onderwijs?
Ook úw leerlingen aan de slag met de meest intuïtieve, snelste en modernste grafische rekenmachine op de markt?
Neem contact op met Klaas Kuperus (klaas.kuperus@moravia-consulting.com) voor meer informatie en ontvang een HP Prime docentenmodel voor u en/of de sectie.
- Zeer snelle nieuwe processor, niet meer lang wachten op uitkomsten
- Een touchscreen in kleur en zeer hoge resolutie, voor snel en duidelijk plotten van grafieken
- Door het CvTE goedgekeurde examenmode
- Compleet Nederlandse software en ondersteuning
- Beschikbaar vanaf € 99 voor uw leerlingen
- Volledige support van Noordhoff voor G&R en MW online beschikbaar
Neem ook eens een kijkje op www.hp-prime.nl voor veel meer informatie over de HP Prime rekenmachine en Nederlands lesmateriaal.
|
De voordeligste GR voor volgend schooljaar
Bij NumWorks willen we de beste grafische rekenmachine voor de beste prijs leveren.
Daarom is de NumWorks beschikbaar voor € 89,99 op onze website.
En met
onze groepsbestellingen
kopen leerlingen en ouders de grafische rekenmachine voor slechts € 79,99.
We zijn natuurlijk beschikbaar voor meer informatie. Stuur gerust een mailtje naar Jessica.
|
|
.
|
Ontdek de fx-CG50 met een gratis workshop!
De fx-CG50 is al 7 jaar een snelle, gebruikersvriendelijke en betrouwbare grafische rekenmachine in het onderwijs.
We helpen de wiskundesectie graag op weg om kennis te maken met de fx-CG50!
Vraag de gratis workshop aan waarin we laten zien hoe u deze rekenmachine optimaal kunt gebruiken.
Onze fx-Trainer geeft tips en trucs waarmee u (en uw leerlingen) meteen aan de slag kunnen.
Meer weten?
Neem contact op via educatie@casio.nl!
|
|
|
Instructievideos TI
Instructievideos helpen leerlingen op weg met technologie
Hebben uw leerlingen wat extra hulp nodig bij het rekenen met de grafische rekenmachine? Gebruik de korte instructievideos van het WIL-de Wiskundekanaal over het gebruik van onze technologie in de klas. Er zijn videos over de TI-84 Plus CE-T Python Edition en TI-Inspire™ CX technologie. Van nulpunten, snijpunten en recursie, alles wordt duidelijk uitgelegd!
Bekijk hier de instructievideo's.
|
|
|
WisAdapt: Maatwerk voor leerling, zonder extra werk
WisAdapt is de blended wiskundemethode voor de onderbouw van HAVO én VWO.
Doordat de methode adaptief is past de methode zich automatisch aan op wat de leerling nodig heeft.
Zonder extra werk voor de docent krijgt elke leerling de juiste hoeveelheid oefening.
Als docent houd u ondertussen eenvoudig overzicht over de voortgang.
Geïnteresseerd?
Kijk op www.wisadapt.nl of vraag een demoaccount aan door te mailen naar info@WisAdapt.nl.
We zijn ook telefonisch via WhatsApp bereikbaar op 06-51011723.
|
|
|